woensdag 21 december 2011

Source code management

Voor het project wil ik natuurlijk gebruik maken van versie beheer. Dit maakt het mogelijk om alle wijzigingen bij te houden die in de code maak of in andere bestanden.

Ik gebruik GitHub als remote opslag. Hier kun je branches en wijzigingen extern opslaan zodat je ze overal aan kan. In mijn geval is het handig omdat ik op verschillende pc's werk. Zo kan ik makkelijk mijn wijzigingen delen tussen mijn vaste pc en mijn laptop.

Get started:
Volg de aanwijzingen op github  en vervolgens deze info om een repository te maken en de koppeling te maken tussen je pc en GitHub.

Deze video's leggen goed uit hoe je git kunt gebruiken. Het is een serie van 6 video's die alle belangrijke facetten van git behandeld.
 
Op deze site staat duidelijk beschreven welke commando's er zijn en hoe je ze kunt gebruiken.

Meestal gebruik ik de command-line tool maar soms wil ik wel eens wat controleren met de Gui tool. Hiervoor gebruik ik dan gitk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten