maandag 19 december 2011

JIRA Ontwikkelproces management

Voor ontwikkelproces management gebruik ik Jira met Greenhopper. Omdat ik er veel mee werk bij mijn huidige werkgever ben ik eraan gewend en vind ik dit een handige tool om mijn werk bij te houden.

Met Jira kun je issues maken en plannen met Greenhopper. Greenhopper is ook handig omdat ik gebruik maak van de agile ontwikkelmethode. De issues zijn dan kaarten die in 'to do' staan. Als je eraan werkt zet je de kaart in de 'in progress' kolom en als het issue klaar is gaat de kaart naar 'done' en log je de tijd die je eraan verbruikt hebt.

Als je dit goed bijhoud heb je een goede tool in handen om de voortgang van het project te bewaken en te plannen.

Op de site van Atlassian staat veel meer informatie over Jira en Greenhopper



Geen opmerkingen:

Een reactie posten